Lektioner & Kurser 2024

Bli en bättre golfare!

Välj mellan 25 eller 45 minuter

En 25 minuters lektion genomförs alltid tillsammans med Christopher eller Emil.
Detta kan vara insteget till att börja träna tillsammans med en golftränare.

Vill du kan du koppla på vårt lektionspaket LILLA som innehåller 3 st 25 minuters lektioner tillsammans med någon av våra PGA utbildade tränare.

Våra golflektioner i grunden baseras på 45 minuter och vi utgår ifrån vad spelaren önskar ha hjälp med.
Lektionen genomförs tillsammans med Christopher eller Emil och kan utspelas i studion, på puttinggreen, bunkern eller på övningsfältet.
Det startar med en kortare intervju/nulägesanalys och sedan genomförs en gedigen analys.
Spelaren får alltid med sig övningar med vad som ska övas på.

Boka din lektion här!

Grönt Kort

Nybörjarkurser

Den här utbildningen är för dig som vill ha en Grönt Kort Kurs i ett mer komprimerat format. Vi kommer under en heldag gå igenom alla grunder för att du ska få en så bra start med din golf som möjligt. Vårt mål är att ge dig verktyg för att kunna slå en bra bollträff, chippa, pitcha, slå bunkerslag, putta och även lära känna golfklubben.
Du deltar på detta tillfälle där vi även kommer prata en hel del teori praktiskt ute på banan och efter denna dag är det dags för dig att börja klara av ett onlinebaserat teoriprov på en portal där du kan träna upp dina kunskaper innan du gör provet.

Du skall sedan tillsammans med en person med hcp 54 genomföra ett spelprov genom att spela 9 hål.

Nybörjarkurs  1995 :-
Nybörjarkurs inkl. medlemskap i Sjögärdet  3795 :-

EN HELDAG FRÅN KL 09:00 TILL 17:00 PÅ NYNÄSHAMNS GOLFKLUBB MED CHRISTOPHER ELLER EMIL
UPP TILL 8 PERSONER PER TRÄNARE

Information & datum för grönt kort

Populära träningskonceptet Mot Lägre handicap!

Mot Lägre handicap 2024

Nu har vi släppt platserna till det populära träningskonceptet Mot lägre handicap!

Målsättningen med träningen är att ge dig som golfare bättre grunder i golfens olika slag och spelmoment.

Varje vecka kör vi ett pass på 55 minuter där vi varje gång har ett specifikt tema. Vi håller de olika träningspassen på ett pedagogiskt sätt med tydligt mål och syfte.

Kärnan i kursens upplägg:
– Inspirera och höja deltagarnas golfspel
– Seriös och bra träning för klubbgolfaren som vill utvecklas
– Social och trevlig gruppdynamik
– Enkla och tydliga instruktioner
– Inte för många saker att tänka på

Mer information & datum

Alla är välkomna - oavsett spelnivå och handicap

Ladies Only

Ett heldags-läger för damer där alla är välkomna - oavsett spelnivå och handicap.

Vi startar dagen kl. 09:00 med samling och genomgång av dagen för att sedan ha gemensam träning fram till lunch. Under förmiddagens träning går vi igenom allt från närspel till längre slag.
Fokus & den röda tråden kommer vara förståelse + bollträff.

Lunchen äter vi tillsammans i klubbhusets restaurang.

Under eftermiddagens pass kommer vi tillsammans att spela 9 hål på stora banan. Vi tränare går med på banan och hjälper till med tips och spelstrategi.

SCHEMA

09.00 Samling med genomgång av dagen och förväntningar
09:30 Närspelspass (övningsområdet)
11.00 Svingpass fokus bollträff (Rangen)
12.30 LUNCH
13.30 Spel 9 Hål på banan
16.30-17.00 Avslutning

När: Lördag 29 juni eller Söndag 11 Augusti

Tid: 09.00 – 17.00

Pris: 1400:- (I priset ingår lunch)

(Max 16 deltagare)

Varmt välkommen med din anmälan!

Anmäl dig 29 juli Anmäl dig 11 Augusti

Välkommen att starta golfsäsongen på bästa sätt!

Kom i gång kurs

Starta upp säsongen på bästa möjliga sätt

Denna kurs passar perfekt för dig som har gått en nybörjarkurs och vill friska upp minnet , eller dig som har haft ett litet uppehåll och som vill kicka igång säsongen 2024!

Under denna dag kommer vi att fokuserar på grunderna inom närspel & långa spelet.
Det kan vara väldigt vanligt att man glömmer bort grunderna efter en tids frånvara från golfen, men efter denna kurs så kommer du att hitta tillbaka till dem.

Grunderna + förståelsen för varför något blir som det blir är nyckeln till stabilare golf.

Våra ambitioner är att få dig som golfare att höja upp din lägsta nivå till en sån bra nivå som möjligt.

28 april kl. 10.00-13.00
9 maj kl.10.00 - 13.00

695 kronor

Minimum 4 deltagare max 10 deltagare.

Välkommen!

Anmäl dig till 28 april Anmäl dig till 9 maj

Vässa ditt närspel och sänk ditt hcp!

Närspelskurs 2024

Vi går igenom tekniken i chip, pitch och bunker och du får med dig bra övningar och inspiration till fortsatt träning.

Under 3 timmar kommer vi fokusera mycket på teknik för olika chipslag men också prata spelstrategi runt green. Hur man ska tänka och vilka klubbor man ska välja beroende på läget. Vi tränar även puttning och bunkerslag. Allt för att minska antal slag runt green.

Pris 700 kr

Datum att välja på:

26/5 - 10.00 - 13.00
16/6 - 10.00 - 13.00
3/7 - 17.00 - 20.00

Minimum 4 deltagare för att kursen ska genomföras.

Anmäl dig 26 maj Anmäl dig till 16 juni Anmäl dig till 3 juli